fredag, november 14, 2008

E du snygg för att du är vacker eller vacker för att du är snygg eller vacker för att du är skön eller skön för att du är grym.
Eller handlar din skönhet om att du e så tung, eller så nice för att du e ung. För det är hemskt att vara ful så fult att vara hemsk ja va ska vi göra med en förskräcklig mänska som e snebent vindögd o fet så finns det tyvärr inget vi kan hjälpa dej med.

"Jag e snygg i mina skor, jag e snygg i min nya hatt, jag e snyggare än vad du tror, jag e snyggare än allt. Jag e snygg i mina jeans, snygg i allt mitt smink. inte kan du säja mej att jag inte e snygg, för jag e klädd för att döda och jag känner mig trygg."

Gå i dom rätta kläderna va på dem rätta ställena, prata inte med betjänterna, häng med dom rätta mänskora. om du är rolig o modig eller orolig över mode eller du mest e upptagen med att betee dej som man brode. Du kan lyfta o stäcka suga o puta implantera o bata eller ta dej en spruta men bli inte bitter o skyll på Babylon bara för att du har ett ansikte för radio.

Om trender är en tillflyktsort för fantasilösa, och mittfarans mandat e lite skyhöga. om dom yttre kraven påverkar oss ytterst mycket om sanna juveler byts ut moy snygga smycken. Så vi tittar inte in nä vi ser bra ut, för snygg o dum e bättre än smart o ful!
När vi väl stirrat oss blinda blir den enögde kung, så njut medan du är kung!

text: Jason Diaktié

Detta var den absolut sista låten vi spelade in på plattan. Den är både musik o textmässigt relaterad till Välj Mej. Samma kalla 80-tals sound helt utan ironi och med ett stort mått självförhärligande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

tänk på att du aldrig är anonym på internet.
Även om du tror att du är anonym så är du inte det.